Thursday 12 March 2015

DEN 1: SUPER VÝLET!

Dneska jsem byla s paničkou na super výletě!

Naložila mě do auta. Super!
Odjely jsme k velké louce se spoustou zajímavého čuchání. Super!
Dva psi se mě pokusili nakrýt. Super!
Ale panička je nenechala. Super!

Celou dobu si povídala s nějakým pánem o tom, jak ze mě bude hodný pejsek. Sup....er??
Prý je potřeba mě pozitivně motivovat. Supééér!
Ta část o tom, že krmení budu dostávat jen na procházkách, se mi ale teda moc nelíbila.

Přijely jsme domů. Super!

NEDOSTALA JSEM VEČEŘI!
A kočky přitom tu svoji dostaly.

Můj život ztratil smysl.
KDE - JE - MOJE - VEČEŘE?!?!!!

2 comments:

  1. Tak to je SUPER :-)
    Ahá, takže krmení jen formou motivace za hezké chování?

    ReplyDelete
  2. Tak nějak.V podstatě jde o to, aby jednak veškerá interakce s paničkou byla vysoce příjemná – tj. nežádoucí chování jen přerušit, ale neokřikovat, netahat za vodítko apod. Naopak při provedení čekoholi, co je pozitivní chování, jako např. příchod k paničce, poslechnutí povelu atd. – a to i v případě, kdy to pes provede z vlastní iniciativy, nejen na povel, znamená odměnu.
    U Jenny je zjevné, že odměna vede přes žaludek, ale když je nažraná, tak jsou ostatní podněty příliš zajímavé a ani ňamka není dostatečná motivace, proto ta hladovka :-)
    Cílem je, aby pes věděl, že když se zachová správně, může čekat nějakou dobrůtku, ale aby to zároveň nebyla vždy jen reakce na vykonání povelu. Díky tomu musí být pořád ve střehu a uvažovat, co by tak mohlo tu dobrotu přinést.
    Například když se chce řítit k plotu domu, za kterým štěká pes, bude postup zaklapnout vodítko, aby nemohla běžet dál – a čekat. Neokřikovat. Chvíli se bude snažit táhnout, ale po čase zjistí, že nikam dál nemůže a tudíž to úsilí nepřináší efekt. Pak se dá čekat, že bude přemýšlet, co dál, protože se začne nudit. Moc možností nemá – dopředu běžet nemůže, v podstatě jediné, co může, je vrátit se zpátky. A HELE! Za to dostane velkou pochvalu a odměnu! Důsledným použitím vzrůstá šance, že varianta „nevíš-li, co by, vrať se sama od sebe k paničce“ se začne jevit jako výborná volba.
    Tolik říká teorie, o zkušenosti z praxe se podělím :-)

    ReplyDelete